ဘက်လိုက်ခြင်း အနုပညာ

ဘက္လိုက္ျခင္း အႏုပညာ

          ဘက္လိုက္္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး သိျမင္ထားၾကသည္က မေကာင္းဘူး ဆိုေသာ အသိျဖစ္သည္။ ဘက္လိုက္ျခင္းသည္ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အျပဳအမူ၊ မေကာင္းမႈဟု ယူဆထားၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။
          ေဘာလံုးပြဲတစ္ပြဲတြင္ သည္ဒိုင္ေတာ့ ပင္းေနၿပီ၊ ဘက္လိုက္ေနၿပီဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ နားလည္လိုက္ၾကသည္မွာ ဒိုင္ညစ္ေနၿပီ၊ ဒိုင္မေကာင္းေတာ့ဘူးဟူ၍ ျဖစ္သည္။ မႏွစ္ၿမိဳ႕သည့္ ခံစားခ်က္က ႏွလံုးအိမ္ထက္မွာ သီးပြင့္သည္။ ကိုယ္အားေပးသည့္အသင္းဘက္ကို ဘက္လိုက္ေပးေနသည္ ဆိုေစကာမူ ထိုဒိုင္အေပၚတြင္ ေလးစားမႈတို႔ မျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေတာ့သည္မွာ ေသခ်ာသည္။
          အထက္လူႀကီး သို႔မဟုတ္ ဆရာဆိုသည္က နာယကဂုဏ္(၆)ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူသည္ အမွန္တရား၏ သေကၤတျဖစ္သည္။ ဆရာၿငိဳျငင္မွာစိုးစိတ္ျဖင့္ ေအာက္လက္ငယ္သား တပည့္တပန္းတို႔ မဟုတ္တာလုပ္ရမည္ကို၊ အမွားက်ဴးလြန္ရမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ၾကသည္။ ဆင္ျခင္တတ္ၾကသည္။ ခ်စ္ေၾကာက္ရိုေသဟူေသာစကားသည္ အမွန္တရား၏ သေကၤတျဖစ္သည့္ ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးအတြက္ျဖစ္သည္။
          “ သူ႔ေတာ့ သြားမထိနဲ႔၊ သူ႔ေနာက္မွာက …”
          ထိုသို႔ေသာ စကားလံုးမ်ား၊ ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ၾကားဖူး၊ ႀကံဳဖူးၾကမည္ ထင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းစုႀကီးတစ္ခုတြင္ ႀကံဳခဲ့ဖူးၿပီး ျဖစ္သည္။
          တစ္ခါေသာ္ မီးပ်က္သြားသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္၍ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားမွ အလန္း(alarms) မ်ား ျမည္လာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္က (Shut Down) မခ်ဘဲ ခလုတ္ကို တိုက္ရိုက္ပိတ္လိုက္မိသည္။ ထိုအခါ ပ်က္သြားလွ်င္ ေလ်ာ္ႏိုင္လား၊ ေလ်ာ္မွာလား စေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို တရစပ္ေမးကာ အခ်ိန္အတန္ၾကာ သည္အထိ ဆရာသမား၏ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမႈကို ခံခဲ့ရသည္။
          ေနာက္ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္အၾကာတြင္ ထိုဆရာ မ်က္ႏွာသာေပးထားသည့္ ဝန္ထမ္းမွ မည္သို႔ျပဳလိုက္ သည္မသိ ထိုကြန္ပ်ဴတာ၏ (Mother Board) မွ ေဖာက္ခနဲ ျမည္သံႏွင့္အတူ ေညွာ္နံ႔မ်ား ထြက္လာသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို ဝန္ထမ္းက သူ႔ဆရာအား အစီရင္ခံလိုက္သည့္အခါတြင္ …
          “ ေတာ္ေသးတာေပါ့၊ မင္းဘာမွ မျဖစ္လို႔ …”
          အထက္ပါစကားကုိ နားႏွင့္ဆတ္ဆတ္ ၾကားမိလိုက္သည့္ေနာက္မွာေတာ့ အထက္လူႀကီးဟူသည့္ အသိႏွင့္ ဆရာသမားအေပၚထားေသာ ေလးစားမႈအသီးအပြင့္တို႔ ကၽြန္ေတာ့္ထံမွ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ေၾကြသည္။ ထိုဆရာသည္ ပညာရပ္ပိုင္းဆိုင္ရာနယ္ပယ္တြင္ အခ်င္းခ်င္းကပင္ အလြန္ေတာ္သည္ဟု ဂုဏ္ျပဳခ်ီးက်ဴး ခံရသူျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာအတတ္ပညာမ်ား မိုးထိေအာင္ ေတာ္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ရထားသည့္ ဘြဲ႕လက္မွတ္မ်ား စီထပ္၍ မိုးထိေနသည္ျဖစ္ေစ အတြင္းသိ၊ အစင္းသိသူမ်ားထံမွ ေလးစားၾကည္ညိဳမႈတို႔
ထိုဆရာထံမွာ ရွာမေတြ႕ႏုိင္ေတာ့။ ေဝလည္းေမႊး၊ ေၾကြလည္းေမႊးသည္မွာ ခေရျဖစ္သည္။ ေလးစားမႈတို႔ လြင့္ေၾကြသြားသည္ႏွင့္ ရွိခဲ့ဖူးသည့္ မေကာင္းသတင္းႏွင့္အတူ ပုပ္ေဟာင္သည့္ အနံ႔အသက္တို႔ လ်င္ျမန္စြာ ပ်ံ႕ႏွံ႔လာတတ္သည္ကို ထိုဆရာမသိခဲ့ျခင္းက ဝမ္းနည္းစရာျဖစ္သည္။
          အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ၾကားဖူးၾကမည္ ထင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏ ေက်ာင္းသားေလးႏွင့္ အရပ္ထဲမွ ကေလးတစ္ဦးတို႔ ငါးပါးသီလႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အျငင္းအခုန္ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းသားေလးမွ မွန္ေသာ္လည္း ရိုက္ႏွက္ဆံုးမခံရသူမွာ ထိုေက်ာင္းသားေလးပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ငါးပါးသီလပင္ မသိသူတစ္ဦးႏွင့္ ျငင္းခုန္ရျခင္း၏ အခ်ည္းအႏွီးမဲ့ ေသာ အျဖစ္ကို သိေစလို၍ ျဖစ္သည္။
          သို႔ေသာ္ အျခားတစ္ဖက္မွ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အမွန္ကို မသိေသးသည့္ ကေလးငယ္က ၎၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို အမွန္ဟု မွတ္ယူသြားႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ဆရာေတာ္၏ အေၾကာင္းကိုသိ၍ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ေခ်ာက္ခ်လို၍ ဆိုလွ်င္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အခြင့္အခါသင့္သည့္အခါ အလားတူျပစ္မႈမ်ိဳး က်ဴးလြန္ ႏိုင္ရန္ အားေပးသကဲ့သို႔ ျဖစ္သြားႏိုင္သည္။
          အမွန္ကို သိထားသည့္ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးတြင္လည္း ေနာင္အမွန္ကို သိသည့္တုိင္ေအာင္ မေျပာဝံ့၊ မဆိုဝ့ံႏွင့္ မေျပာခ်င္ေအာင္ ျဖစ္သြားႏုိင္သည္။ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွ၏ ဆိုေသာ စကားလံုးတုိ႔ တိမ္ေကာသြားႏိုင္သည္။ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာရွိသည္ႏွင့္ မိမိဘက္ကိုသာ ဆံုးမကြပ္ညွပ္တတ္သည့္ ေရွးဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားမွ ဓေလ့ေဟာင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္အေျခအေနႏွင့္ အံမဝင္ေတာ့ သည့္ ထံုးစံတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ သိႏိုင္ေလာက္သည္။
          “ တို႔ကေတာ့ ဘယ္ဘက္မွ မလိုက္ဘူး၊ အတရားပဲေဟ့ …”
          ထိုသို႔ေသာ စကားမ်ိဳးကို ၾကားဖူးၾကမည္ ထင္သည္။ ထိုစကားသည္ အမုန္းမခံလို၍ ၾကားေနသမား ဟန္ေဆာင္ကာ မွန္ကန္သေယာင္ ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ေတြးၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အမွန္တရားဘက္သို႔ မလိုက္လိုျခင္း၊ မလိုက္ဝ့ံျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ မတရားမႈကို သြယ္ဝိုက္၍ အားေပးအားေျမွာက္ ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ မလုပ္သင့္သည္ကိုလုပ္လွ်င္ လူယုတ္မာျဖစ္သည္။ ထို႔အတူလုပ္သင့္သည့္အလုပ္ကို မလုပ္လွ်င္လည္း လူယုတ္မာျဖစ္ေၾကာင္း မသိေသးေသာေၾကာင့္သာ ထိုစကားမ်ိဳး ဆိုဝ့ံၾကျခင္းျဖစ္သည္။
          ယခုအခ်ိန္တြင္ လူသံုးမ်ားေသာ စကားတစ္ခြန္းရွိသည္။ (Mind Set) ေတြကို ခ်ိန္းသင့္ၿပီဆိုေသာ စကားျဖစ္သည္။ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး (Mind Set) ေတြကို ေျပာင္လဲသင့္ၿပီျဖစ္သည္။ ယခင္က ရွိခဲ့ဖူးသည့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအေဟာင္း၊ အေတြးအေခၚအေဟာင္း၊ အယူုအဆေဟာင္းမ်ားကို ေျပာင္းလဲသင့္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ဘက္လိုက္ျခင္းသည္ မေကာင္းဆိုေသာ အယူအစြဲကို စြန္႔ပစ္သင့္သည္။
          ရသစာေပတြင္ ဘက္လိုက္မႈျပတ္သားလွ်င္ ျပတ္သားသေလာက္ ဝတၳဳတို၏ အရည္အေသြး ေတာက္ေျပာင္လာသည္ဆိုေသာ စာသားကို ဖတ္မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး ဘက္လိုက္ သင့္သည္။ အမွန္တရားဘက္မွ ျဖစ္သည္။ အားလံုး၏ ဘဝေတြ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေစေရးအတြက္ အမွန္တရားဘက္မွ ရပ္တည္သင့္ေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။
          အမွန္တရားတြင္ တစ္ခုထက္ပိုေသာ မ်က္ႏွာမ်ား ရွိေနခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ ထိုအမွန္တရားသည္ သစၥာထိုက္သည့္ အမွန္တရားမဟုတ္ေတာ့သည့္မွာ ေသခ်ာသည္။ သစၥာထိုက္သည့္ အမွန္တရားကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ပညာလိုသည္။ သိရွိခဲ့လွ်င္ ထိုအမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္ရန္အတြက္၊ ထိုအမွန္တရား ဘက္မွ  ရပ္တည္ရန္အတြက္ သတၱိလိုသည္။
          အႏုပညာသည္ သိမ္ေမြ႕သည္။ ညင္သာသည္။ ရဲရင့္သည္။ အလွတရားျဖစ္သည္။ သတၱိျဖစ္သည္။ ဒီမိုကေရစီ ႏုိင္ငံေတာ္သစ္ႀကီးဆီသို႔ ခ်ီတက္ရာလမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အမွန္တရားဘက္မွ ဘက္လိုက္တတ္ဖို႔လိုသည္။
          ဘက္လိုက္ျခင္း အႏုပညာသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးတတ္သိထားသင့္သည့္ အႏုပညာတစ္ရပ္ လည္း ျဖစ္သည္။ 
 
ထူးေအာင္ဝင့္
https://web.facebook.com/authorhtooaungwint 
*****                                        *****                                        *****
(၁၈.၆.၂၀၁၆ ညေန ၅း၂၇မိနစ္ၿပီး)

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

ပုဂံၿမိဳ႕ေတာ္