ပညာနဲ့ သညာ

ပညာနဲ႔ သညာ
 
     အဆိုးအေကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္းကို ေဝဖန္ခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္သည့္အရာကို ပညာဟု ေခၚသည္။ သညာဆိုသည္က ဆရာသင္ၾကားျပသေပးသည့္ သင္ခန္းစာမ်ား၊ ေလ့လာဖတ္ရႈမွတ္သားမိသည့္ ဗဟုသုတမ်ားကို ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
          ပညာဆိုသည္က ေရာ့အင့္ဆိုကာ ေပး၍၊ ယူ၍ရေသာအရာ မဟုတ္ေခ်။ ေပး၍၊ ယူ၍ရေသာ ပညာဆိုလွ်င္လည္း ပညာမဟုတ္သည့္ တစ္စံုတစ္ရာသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ပညာသည္ မိမိ၏ ကုိယ္တြင္း ႏွလံုးသားတစ္ေနရာမွာ ခိုေအာင္းေနေသာ အရာျဖစ္သည္။ ထိုအရာေလး ႏိုးထလာေစေရးအတြက္ အသိ ပညာ၊ ဗဟုသုတရေစသည့္ စာအုပ္၊ စာေပမ်ားကို ေလ့လာဖတ္ရႈျခင္း၊ ဆရာသင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေၾကညက္ေစျခင္း စေသာနည္းမ်ားႏွင့္ ႏိႈးဆြရသည္။ ပညာဓိကဘုရားျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ သေဗၺညဳတ ေရႊဥာဏ္ေတာ္ပညာ ႏိုးထလာေစရန္အတြက္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္
ကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္က်င့္ခဲ့ရသည္။ ပါရမီရွင္မ်ားမွလြဲ၍ သာမန္လူသားမ်ားအတြက္မူ ပညာသည္ သင္ညာေခၚ သညာေပၚတြင္ ရာခိုင္ႏႈန္းအေတာ္မ်ားမ်ား အေျခခံသည္။
          ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြက ဆယ့္ေလးငါးႏွစ္မွ် ဆရာသင္ၾကားေပးသည့္ သင္ညာမ်ားကို ဆည္းပူးၿပီး ေနာက္ အတန္းကုန္သည္ႏွင့္ ပညာတတ္ၿပီးဟု ယူဆထားတတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ အမ်ားစုက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းၿပီးသည္ႏွင့္ ေလ့လာသင္ယူမႈမ်ားအားလံုးကုိ ရပ္တန္႔လိုက္ၾကသည္။ လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရင္း လုပ္ငန္းခြင္အတြက္လိုအပ္သည့္  သင္တန္းေလးမ်ားကို ေရြးခ်ယ္တက္ျဖစ္ၾကသည္။  ထို႔ေနာက္ အလုပ္သြား၊ အလုပ္လုပ္၊ လစာထုတ္ စက္ဝိုင္းထဲတြင္ လည္ပတ္ရင္း ဘဝေနဝင္သြားၾကသည္က မ်ားသည္။
          တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖုိ႔ထက္ မိမိဘဝ၊ မိမိမိသားစု၊ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပင္ တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မသြားႏိုင္ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ေရာင့္ရဲျခင္းသည္ မဂၤလာမည္၏ ဆိုကာ ရသည့္လစာေလး မ်ားႏွင့္ ေက်နပ္ေနၾကသူမ်ား၊ ၿခိဳးၿခံျခင္းသည္ မဂၤလာမည္၏ဆိုကာ မေလာက္မင သံုးစြဲေနရရသည့္ ဘဝတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကသူမ်ား ေနထိုင္သည့္ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာအလည္တြင္ ေခါင္းေထာင္ဝင့္ၾကြားႏုိင္သည့္ ႏိုင္ငံမဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။
          ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ႏွင့္ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ အသံကုိ ၾကားေန ရသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ပညာေရးသည္ လြန္စြာနိမ့္က်ေနၿပီး ကမၻာ့အလယ္တြင္ တန္းမဝင္သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုေက်ာ္ၿပီဆိုေသာ အသံမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ လက္ရွိပညာေရးကို ေက်ာခိုင္းကာ ကမၻာ့အဆင့္မီပညာမ်ားသင္ၾကားရန္ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ ပညာသင္သြားမည္ဆိုပါစို႔။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ (၅၇)သန္းေက်ာ္ရွိသည့္ လူဦးေရထဲမွ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္၊ ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ႏႈန္းသြားႏိုင္မည္နည္း။ သြားႏိုင္ သည္ဆိုပါလွ်င္ အလြန္နည္းပါးသည့္ အေရအတြက္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ခင္ဗ်ားႏွင့္ကၽြန္ေတာ္သည္ သြားႏိုင္သည့္ အုပ္စုထဲမွ မဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။
          ထိုသို႔ မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မ်ားမွ ဆရာမ်ားကို  ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ေခၚကာ ပညာသင္ေပးခိုင္း မည္ဆိုပါစို႔။ ထိုဆရာမ်ားက သူတို႔ႏိုင္ငံ၏ ပညာအဆင့္အတန္း(ပညာေရးစနစ္)ႏွင့္ တန္းတူညီမွ်သည့္ ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားျပသေပးမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသလား။ ယံုၾကည္ပါသည္ဆိုလွ်င္ သင္သည္ ပံုျပင္ႀကိဳက္သူတစ္ေယာက္ဟုသာ မွတ္ခ်က္ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။
          ပုရစ္မ်ား၊ ဖားမ်ား မ်က္လံုးျပဴး၊ မ်က္ဆန္ျပဴး ေအာ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ မိုးရြာသည္ မဟုတ္ပါ။ မိုးရြာမည့္ အေၾကာင္းတရားေတြမ်ားေၾကာင့္ မိုးရြာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး အဆင့္အတန္း နိမ့္က်ေနၿပီဟု သံကုန္ဟစ္ေနရံုျဖင့္ ပညာေရးအဆင့္အတန္း တုိးတက္ေခတ္မွီလာမည္ မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ဆင္းရဲသည္ဟု ဝန္ခံရျခင္းသည္ ရွက္စရာ မဟုတ္ပါ။ ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ေအာင္ မႀကိဳးစားျခင္းကသာ ရွက္စရာအတိျဖစ္သည္ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲတြင္ ေရးသားထား သည္ကို ဖတ္မွတ္ခဲ့ဖူးသည္။ တိုင္းျပည္တိုးတက္ဖို႔၊ ပညာအဆင့္အတန္း ျမင့္မားေစဖို႔ဆိုလွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မညွာမတာ၊ မကြယ္မဝွက္ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ဖို႔ လိုသည္။ နိမ့္က်သည့္ ပညာေရးကို သင္ၾကားေနသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ သင္သည္ အဆင့္မည္မွ်ႏွင့္ ရပ္တည္ေနသနည္း။ ဝမ္းတူ တဲန္းလား၊ ဝမ္းတူ ဖိုက္လား။ စားေရးဆရာႀကီး မင္းသိခၤ၏ ေဆာင္ပုဒ္တစ္ခုကို ဖတ္ခဲ့ရဖူးသည္။
          “ လူဆိုတာ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္မွာ ဘုရင္တစ္ဆူ ျဖစ္ေနရမယ္ …”
          ဆိုေသာ စကားျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြ ေတာ့ပ္ဝမ္းမဟုတ္သည္ကေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ထိုအရာကို အျမင္ရွင္းဖို႔လိုသည္။ ရိုးသားဖို႔လိုသည္။ သို႔မွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္သည့္ အေျဖမွန္ကို ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
          အဂၤလိပ္စာသည္ မူလတန္းေက်ာင္းမွ တကၠသိုလ္ထိတိုင္ သင္ၾကားေနရသည့္ ဘာသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စာေမးပြဲတြင္ ေျဖရသည့္အက္ေဆးကို ေက်ာင္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မည္ကဲ့သို႔ ေျဖခဲ့ၾကသနည္း။ တျပည္လံုးရွိ ေက်ာင္းသားဦးေရႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ က်က္ေျဖသည့္ ေက်ာင္းသားက အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူး၊ အေတြးအေခၚျဖင့္ ေရးေျဖမည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူက အနည္းစုျဖစ္မည္မွာ ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲသေလာက္ ေသခ်ာသည္။ တကၠသိုလ္ထိတိုင္၊ ဘြဲ႕ရၿပီး သည့္တိုင္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ကုိ အမွားအယြင္း၊ အက်အေပါက္ကင္းကင္း အဘယ့္ေၾကာင့္ မေရးႏုိင္ ခဲ့ၾကသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အဂၤလိပ္စာအဆင့္အတန္းကို အိုင္အမ္ ထြန္းထြန္း၊ ယူအာရ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ အဆင့္မွာ ရပ္တန္႔ထားမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးသည္ နိမ့္က်ေနသည္ဟု မွတ္ထင္ထား သည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အရည္အေသြးမ်ားကို ေလ်ာ့ခ်မထားဘဲ အစြမ္းကုန္ အသံုးခ်သင့္သည္။ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားသင့္သည္။
ေက်ာင္းၿပီးဘြဲ႔ရသည့္အခါ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားထြက္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသြားလွ်င္ ပညာေရး၊ ေငြေရးေၾကးေရး ေကာင္းသြားမည္ဆိုေသာ ၾကားဖူး၊ ဖတ္ဖူး၊ မွတ္ဖူးသည့္ ဗဟုသုတ အမွတ္သညာေလးမ်ားျဖင့္ အေကာင္းျမင္စိတ္သြင္းကာ သြားၾကသည္။ ဒါက်က္၊ ဒါေျဖ အဆင့္သာ အသံုးခ်ရေသးသည့္ ဦးေႏွာက္ပိုင္ရွင္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းမွသင္လိုက္သည့္ သညာမ်ား၊ လက္ေတြ႕ဘဝျဖစ္စဥ္ထဲမွ ဗဟုသုတမ်ားကို ေပါင္းစပ္ကာ အသံုးခ်ေနၾကသည့္ ပညာသည္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕လိုက္ၾကသည့္အခါ ကြာဟခ်က္က ႀကီးမားသြားသည္။ ဘဝအေမာဆိုက္ျခင္းကို လက္ေတြ႕ ႀကံဳၾကရေတာ့သည္။ ေျပးရသည့္ မိုင္တိုင္ျခင္းအတူတူ ေနာက္မွ အမွီလိုက္ရသည့္သူက ပိုေမာရသည္။
ႏိုင္ငံျခားသြားလွ်င္ ဒုကၡေရာက္မည္ဟု အဆိုးျမင္စိတ္ျဖင့္ ေရးသားေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္သြား မည့္လမ္းေၾကာင္းကို ျပက္ျပက္ထင္ထင္ သိျမင္ေစလို၍ ေရးသားရျခင္းျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားသြားမည္ဆိုလွ်င္ ပညာရွင္အျဖစ္လား၊ အလုပ္သမားအျဖစ္လား စသည္ကို ကြဲျပားေစလို၍ ျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲဝင္မည့္ သူရဲေကာင္းသည္ တိုက္ခိုက္ေရးပညာ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ရမည့္အျပင္ ကိုယ္သံုးမည့္ လက္နက္ကို ထက္ၿမိေနေအာင္၊ အခ်ိန္မေရြး အသံုးခ်ႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္ငံျခားထြက္မည့္ လူငယ္မ်ားသည္လည္း ကုိယ္သြားမည့္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ေလ်ာ္ညီစြာ အတတ္ပညာ၊ ဗဟုသုတတို႔ကုိ ျပင္ဆင္ထားေစလိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
ပတၱျမားမွန္လွ်င္ ႏြံမနစ္ဟု အဆိုရွိသည္။ ႏြံနစ္ေနၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ပတၱျမား မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာၿပီျဖစ္သည္။ ႏြံနစ္ေနသည့္ ေက်ာက္ခဲအျဖစ္ထက္ လမ္းခင္းေက်ာက္အျဖစ္ မိမိဘဝကို အသံုးဝင္ေစသင့္သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ပညာေရးစနစ္ကို လက္ညိႈးထိုးကာ လွည္းဘီးညြံထဲကၽြံေနသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ေလးလြန္း၍ မေရြ႕ႏုိင္ဘူးလားဆိုေသာအေမးကို ေမးကာ လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးေနၾကသည္။ “ ၿပိဳင္တူတြန္းလွ်င္ ေရြ႕ႏုိင္ပါသည္” ဟူေသာ အဆိုကို ေမ့ေနၾကသည္။ သို႔မဟုတ္ ရြံ႕စင္မွာစိုး၍ ေဘးထိုင္ဘုေျပာေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ တြန္းေနၾကသည့္ လူနည္းစုကမူ တြန္းေနၾကၿမဲ၊ တြန္းေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ လိုရာပန္းတုိင္ကို ေရာက္မည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔နိမ့္က်ေနသည္ဟု ယူဆထားသည့္ ပညာေရးကို မသင္ၾကားလိုဘူးဆိုလွ်င္ ေနာင္ငါးႏွစ္၊ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔မွ အဆင့္မွီလာမည့္၊ အဆင့္ျမင့္လာမည့္ ပညာေရးကို သင္ပါမည္လား။ ခ်မ္းေအးမွာ စိုးသည့္အတြက္ အဦးအစ ေရတစ္ခြက္၊ ႏွစ္ခြက္ကို သြန္ပစ္လိုက္သည့္ ေရခ်ိုးသူတစ္ေယာက္ အျဖစ္ႏွင့္ တူေနလိမ့္မည္။ သင္၏ အသိပညာအဆင့္အတန္း ငါးႏွစ္၊ ဆယ္ႏွစ္ ေနာက္က်သြားျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သြား ေပလိမ့္မည္။
လက္ရွိမိုက္ေမွာင္ေနသည့္ အေျခအေနကို ဆဲေရးေနျခင္းထက္ ဖေယာင္းတုိင္ေလးတစ္ေခ်ာင္း ထြန္းလိုက္သင့္သည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ ဖေယာင္းတိုင္ေလး ထြန္းလိုက္ျခင္းက ပိုေကာင္းေပလိမ့္မည္။ ထိုသုိ႔ထြန္းလိုက္ရန္အတြက္ သင္ႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္မွာ ဖေယာင္းတိုင္ေလး ရွိေနဖို႔ေတာ့လိုပါသည္။ ထိုဖေယာင္းတိုင္ေလးႏွင့္ တူသည့္ ပညာသည္ သညာေခၚ အသိပညာ ဗဟုသုတမ်ားေပးေနသည့္ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ရွိေနပါသည္။ 

လးစားစြာျဖင့္
ထူးေအာင္ဝင့္
https://web.facebook.com/authorhtooaungwint

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)