အကောင်းဆုံးတောင်းပန်နည်း(၅)မျိုး





အေကာင္းဆုံး ေတာင္းပန္နည္း (၅) မ်ိဳး
  • Posted by Soe Soe Win on December 15, 2015 at 10:18
  •  
  • သင္ ဘယ္ေနရာမွာပဲ အလုပ္လုပ္ပါေစ။ ဘာကိုပဲလုပ္ပါေစ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူကို တစ္စံုတစ္ခုအတြက္နဲ႔ ေတာင္းပန္ရမွာ ကေတာ့ ျဖစ္တတ္တဲ့ သဘာ၀ပါပဲ။ ဒါကေတာ့ ေလာကဓမၼတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူသားေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ အလုပ္ဌာနမွာ စိတ္ထိခိုက္ေစမဲ့ အေျခအေနအမ်ိဳးစံုႏွင့္ အၿမဲတမ္းပဲ ႀကံဳေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ံုးမွာ အေျခအေနေတြက တင္းမာလာ တဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ရန္အတြက္ ပုန္းခိုစရာရွာတာကေတာ့ တကယ္ေတာ့ မျဖစ္သင့္သလို ရင့္က်က္ရာလည္း မေရာက္ပါ။ ၄င္းအစား စိတ္မသက္မသာျဖစ္ရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ လိမၼာပါးနပ္စြာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေျပာဆိုႏိုင္ ရန္ သင့္ေတာ္ေသာ စကားလံုး အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို အသင့္ေဆာင္ထားရပါမယ္။

ေတာင္းပန္မႈတစ္ခုက အက်ိဳးသက္ေရာက္ရန္အတြက္ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္လိုပါတယ္။ ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ အေကာင္းဆံုးေသာ ေတာင္းပန္မႈမ်ားတြင္ ဘာျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာနဲ႔ ပ်က္စီးမႈအတိုင္းအတာတို႔ကို အသိအမွတ္ျပဳျခင္းႏွင့္ နားလည္ျခင္းတို႔ပါ၀င္ တယ္လို႔ လက္ခံထားၾကပါတယ္။ သင့္အေနျဖင့္ သင့္ရဲ႕ပါ၀င္မႈကို သိရွိကာ ၄င္းအတြက္ တာ၀န္ယူၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ေၾကာင္းကို ေျပာျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကာကြယ္ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြႏွင့္ "if", "but"ဆိုတဲ့ စကားလံုး ေတြကို ထည့္မေျပာသင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ "I'm sorry if I hurt your feelings during the meeting" (အစည္းအေ၀းတုန္းက ခင္ဗ်ားကို စိတ္မေကာင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့မိလွ်င္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။) (သို႔) "I'm sorry we made and error but you knew were short-staffed" (ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမွားလုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ၀န္ထမ္း အင္အား နည္းေနတယ္ဆိုတာကို ခင္ဗ်ားလည္း သိေနခဲ့တာပဲ။)တို႔သည္ အရာေရာက္မွာ မဟုတ္ပါ။ အခု အေျခခံ သေဘာတရားေတြကို သိသြားၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ လုပ္ငန္းခြင့္၌ အသံုးမ်ားေသာ ေတာင္းပန္စကား အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

၁။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပဳျပင္၍ မရေသာ အမွားကို ျပဳလုပ္ျခင္း
သင္ဟာ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခုကို အမွားျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ (အမွန္တကယ္ အားျဖင့္ သင့္အေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးပိုင္ခြင့္မရွိေသာ အရာတစ္ခုကို မီးစိမ္းျပလိုက္မိျခင္း) ဒီအမွားကို ကိုယ့္ဘာသာကို ျပဳျပင္ရန္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္းကို သိေသာေၾကာင့္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းမွာ သင့္အထက္အရာရွိကိုိ ဆိုင္ရာ ပိုင္ရာကို ေျပာေပးၿပီး သင့္အား ကူညီရန္ ေတာင္းဆိုဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဤေတာင္းပန္မႈသည္ အခ်ိန္မီရန္လိုၿပီး (အေၾကာင္းမွာ အမွားျပင္ရန္ အကူအညီအျမန္လိုအပ္ေသာေၾကာင့္) တာ၀န္ကိုလည္း လိုလိုလားလား လက္ခံရန္လိုပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ေနာက္ထပ္ ဒါမ်ိဳးမျဖစ္ေစရပါဘူးဆိုတဲ့ အာမခံခ်က္လည္း လိုပါတယ္။

စမ္းၾကည့္ရန္ ဝါက်မ်ား -
  • I made a mistake on the ‘B’ Case. I thought I was taking initiative, but I can see now that I should have run my actions by you first. I’m so sorry and it won’t happen again. However, in order to fix it, I’ll need your help. When’s the best time for us to discuss?

    ("B" case နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ အမွားလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ လက္ဦးမႈကို ယူလိုက္တာလို႔ ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ ဆရာကို အရင္ေမးၿပီးမွ လုပ္ရမယ္ဆိုတာကို သိပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေနာက္ ဒါမ်ိဳးထပ္မျဖစ္ ေစရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒီအမွားကို ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုရင္ ဆရာ့အကူအညီလိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးရေအာင္ ဆရာ့အတြက္ ဘယ္အခ်ိန္အဆင္ေျပပါသလဲ?)

၂။ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ၀ယ္ေနက်ေဖာက္သည္အား ကတိေပးျခင္း
ေဖာက္သည္ရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ကို သာလြန္ေအာင္ သင္ဟာ အၿမဲပဲႀကိဳးပမ္းေနပါတယ္။ သင္ဟာ လိုအပ္သည္ထက္ပိုၿပီးေတာ့ သူတို႔ စိတ္ဆႏၵအရအလိုရွိသမွ်ကို ေပးရန္ ကတိေပးတတ္တယ္။ သင္အာမခံလိုက္တဲ့အေၾကာင္း အရာတစ္ခုသည္ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ပါလားဆိုတာမ်ိဳးမရွိခင္အထိကေတာ့ ထိုသို႔ျပဳလုပ္ျခင္းက ေကာင္းပါတယ္။

သင္ဟာ အဖဲြ႕အစည္းတစ္ခုရဲ႕ အဖဲြ႕၀င္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ဦးေဆာင္ၿပီး လႈပ္ရွားေနခဲ့တဲ့သူျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ သင့္အမွားကို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား (သို႔) သင့္အထက္အရာရွိတို႔နဲ႔မွ်ေ၀ ခံစားလိုက္ပါ။ သူတို႔က သင့္ကို ကူညီခ်င္မွ ကူညီႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အနည္းဆံုးေတာ့ ဘာေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူတို႔ သိထားသင့္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ဒီသတင္းေျပာဖို႔လာတဲ့ အခါ ေျဖရွင္းမဲ့နည္းလမ္းကိုပါ ျပင္ဆင္ၿပီး ယူသြားပါ။ ေဖာက္သည္တစ္ဦးကို တစ္စံုတစ္ရာကို မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲဒီအစား ဘာကို လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ေျပာႏိုင္ရန္ အဆင္သင့္ျပင္ဆင္လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ေအာက္ပါအတိုင္း စမ္းၾကည့္ပါ။
  • Unfortunately, I’m unable to provide you with [what I promised you]. I’m sorry for my oversight. I said yes out of enthusiasm and a desire to give you exactly what you wanted, but I should have checked with our resources/budget/bandwidth before saying it could be done. Here’s what I can offer you instead...

    (ေပးထားတဲ့ ကတိအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္ မေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္လို႔ ၀မ္းနည္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေပါ့ဆမႈအတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားလိုခ်င္တာကို အတိအက်ေပးခ်င္ေဇာနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ေျပာလိုက္မိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ အဲဒီလို ကတိမေပးခင္ အရင္းအျမစ္ဌာန/ေငြစာရင္းဌာန/bandwidth တို႔ကို အရင္ေမးခဲ့ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအစား ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေပးႏိုင္တာကေတာ့ ……… ပဲျဖစ္ပါတယ္။)

၃။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို စိတ္ထိခိုက္ေစျခင္း
သင္နဲ႔ သင့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တို႔က အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စကားေျပာေနၾကရာမွာ အေျခအေနေတြ တင္းမာလာၿပီး သူမကို စိတ္ထိခိုက္ေအာင္ သင္ေျပာလိုက္မိတယ္။ သင့္အေနျဖင့္ ရည္ရြယ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မရည္ရြယ္ သည္ျဖစ္ေစ ႐ံုးတြင္း ေအးခ်မ္းဖို႔ရာ သင့္အေနျဖင့္ ျပႆနာကို ေျပလည္ေအာင္လုပ္ရေတာ့မယ္ဆိုတာကို သဘာေပါက္လာ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလိုေျပာလိုက္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းအေပၚ အေလးမထားဘဲ ေျပာလိုက္မိတဲ့အတြက္ အမွန္ပင္ ေနာင္တ ရတဲ့အေၾကာင္းကိုသာ အေလးထားၿပီး ေျဖရွင္းပါ။

ဒီလို စေျပာၾကည့္ပါ။
  • I realize that what I said earlier was offensive. I was wrong to speak to you like that, it was unprofessional, and I am truly sorry. I will work on keeping my cool in tense situations.

    (ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုက္တာ ခင္ဗ်ားကို ေစာ္ကားသလိုျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို သိပါတယ္။ ခင္ဗ်ားကို အဲဒီလိုေျပာ လိုက္မိတာ မွားတဲ့အျပင္ က်င့္၀တ္နဲ႔လည္း မကိုက္ညီတဲ့အတြက္ တကယ့္ကို ေတာင္းပန္ပါတယ္။ တင္းမာတဲ့ အေျခအေန ေတြမွာ စိတ္ကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထားႏိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။)

*မွတ္ခ်က္ ။ အထက္ပါေတာင္းပန္ခ်က္သည္ သင္က တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို သူ႕ရဲ႕ ေၾကာ္ျငာေဆာင္ပုဒ္က New Coke လို႔ပဲ ေရပန္းစားမယ္လို႔ေျပာလိုက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ အဆင္ေျပေကာင္း ေျပပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ေျပာလိုက္တဲ့ စကားက လူမ်ိဳးေရး၀ါဒ၊ ဖိုမကိစၥ၊ တစ္ယူသန္မႈ အစရွိတာေတြနဲ႔သက္ဆိုင္ေနရင္ေတာ့ အဆင္မေျပႏိုင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုအျပဳအမူမ်ိဳးကို ေတာင္းပန္ျခင္းနဲ႔ျပဳျပင္လို႔မရေၾကာင္း သင္သိတယ္ဆိုတာကို ကၽြႏု္ပ္သိပါတယ္။

၄။ မေကာင္းသတင္းကို သယ္ေဆာင္လာသူ
ဘယ္သူကမွ မေကာင္းတဲ့သတင္းကို ေျပာရတဲ့သူမျဖစ္လိုပါ။ အထူးသျဖင့္ သင္ထိန္းခ်ဳပ္လို႔မရေသာ အရာ (သို႔) ခက္ခဲတဲ့ တာ၀န္ရဲ႕ရလဒ္ျဖစ္ေနတဲ့အခါ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ဟာ ေခါင္းေဆာင္ေနရာမွာရွိေနရင္ေတာ့ ဒီလိုမ်ိဳးကိစၥေတြအမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳးေတာင္းပန္မႈေတြက တျခားေသာ ေတာင္းပန္မႈေတြထက္ပိုၿပီးေတာ့ သိမ္ေမြ႕ခက္ခဲတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ရပါ တယ္။ အေၾကာင္းမွာ ၁၀၀% အျပည့္ သင္တာ၀န္ယူရတဲ့အရာမဟုတ္လို႔ပါပဲ။ ဒီ (မလိုလားအပ္ေသာ)သတင္းကို လက္ခံရ မည့္ သူေတြရဲ႕ နာက်င္မႈကို နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေစရန္ လိုရင္းအခ်က္ကို ျမန္ျမန္ေျပာလိုက္တာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။

ဒီလိုေျပာလို႕ ရပါတယ္။
  • Despite my best efforts, I’m sorry to tell you that your promotion/raise/vacation/project was denied. The reason was because of budget cuts/staffing/current priorities. Please don’t let this discourage you. We truly value your contribution to the team and will try to find a way to show you just how much.

    (ကၽြန္ေတာ္ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ၾကားက ခင္ဗ်ားရဲ႕ ရာထူးတိုးျခင္း/လစာတိုးျခင္း/အားလပ္ရက္/စီမံခ်က္က ပယ္ခ် ျခင္းခံလိုက္ရတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ အသံုးစရိတ္ေလ်ာ့ျခင္း/၀န္ထမ္းျပႆနာ/ေလာေလာဆယ္ဦးစားေပးမႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္နဲ႔ေတာ့ ခင္ဗ်ား စိတ္ဓာတ္မက်ပါနဲ႔။ အလုပ္ငန္းအေပၚ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေပးဆပ္မႈေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကယ္ တန္ဖိုးထားပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္အထိလည္းဆိုတာကို ျပႏိုင္ဖို႔နည္းလမ္းကို ႀကိဳးစားရွာမွာပါ။)

၅။ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သင္ဟာ စီမံခ်က္တစ္ခုကို လံုး၀ ေမ့သြားၿပီး သတ္မွတ္ရက္မွာ မၿပီးႏိုင္ခဲ့ပါ။ ပိုဆိုးေစတာ ကေတာ့ သင္ အလုအယက္ႀကိဳးစားၿပီး ၿပီးေအာင္ မေဆာင္ရြက္ႏိုင္မီ သင့္အထက္အရာရွိက သိသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ ေတာင္းပန္မႈက ဆင္ေျခေပးေနတာ မဟုတ္ဘဲ လုပ္ငန္းၿပီးစီးရန္အတြက္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ေပးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္ လိုပါသည္။

ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာျပီး ရင္ဆိုင္လိုက္ပါ။
  • I'm sorry for missing the deadline on Project X. I realize that my error reflects poorly on the team. I can complete my portion of the work by the end of the day tomorrow. Will that be OK, or would you like to see what I have in draft form?

    (Project – X ကို သတ္မွတ္ရက္ေက်ာ္သြားတဲ့အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အမွားေၾကာင့္ အဖဲြ႕ရဲ႕ ပံုရိပ္ကို မေကာင္းျမင္ေစတာကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လုပ္ရမဲ့အပိုင္းကို မနက္ျဖန္ညေနမွာ အဆံုးသတ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဆို အဆင္ေျပပါမလား။ ဒါမွ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္မူၾကမ္းပံုစံမွာ ဘာေတြရွိလဲဆိုတာကို ၾကည့္ခ်င္ပါ သလား?)

ေတာင္းပန္ျခင္းသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းပါ။ သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းတြင္းမွာ ဆက္ဆံေရးေတြကို ေရွ႕ကို ဆက္သြားႏိုင္ရန္၊ ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ပိုအားေကာင္းလာေစရန္အတြက္ ၄င္းက မၾကာမၾကာလိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မွန္ကန္ပါ၊ ႐ိုးသားပါ၊ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ဆို ဘယ္လိုမတူေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတာကို ေဆြးေႏြးပါ။ အေၾကာင္း မွာ စစ္မွန္ေသာ ေတာင္းပန္မႈသည္ အမ်ားႀကီးခရီးေရာက္ပါတယ္။
Themuse.com မွ Kamara Toffolo ရဲ့ 5 Templates That'll Make Saying "I'm Sorry" So Much Easier ကို ကိုးကားဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မူရင္းေဆာင္းပါးကို ဤေနရာတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။


Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)