မင်္ဂလာပါ

မဂၤလာပါ

          ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးသည္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ျခင္းကို တကူးတက သင္ေနရသည့္ လူမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ ဘယ္လဲ၊ ဒီနား၊ စားၿပီးၿပီလား၊ မေတြ႕တာၾကာၿပီ စသျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္စကားမွန္း မသိမီကပင္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္စြာ သံုးႏႈန္းလာသည့္ အရိုးခံစကားလံုးမ်ားရွိၾကသည္။
               ကမၻာႀကီးသည္ ရြာႀကီးျဖစ္လာသည္ႏွင့္အညီ ယဥ္ေက်းသည့္ ႏုိင္ငံအသီးသီးသည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ႏႈတ္ဆက္သည့္ ဓေလ့ကို ပို၍အေလးထားလာၾကသည္။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းသည္ ရင္းႏွီးေဖာ္ေရြသည့္ သေဘာကို ေဆာင္သည္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို စတင္ႏႈတ္ဆက္ျခင္းျဖင့္ ခယ၀ယလုပ္ရသည္ဟု အဓိပါယ္မသက္ေရာက္ဘဲ မိမိမွာျပည့္၀သည့္ႏွလံုးသားရွိသည္၊ ေဖာ္ေရြသည့္စိတ္ထားရွိသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ ျပသရာေရာက္သည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးၾကားတြင္လည္း လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ ရင္းႏွီးသြားေစပါသည္။
          လူမ်ိဳးအသီးသီး၊ ႏိုင္ငံအသီးသီးတြင္ ကိုယ္ပိုင္ႏႈတ္ဆက္သည့္ဟန္ႏွင့္ စကားလံုးတို႔ သီးျခားစီ ရွိၾကသည္။ အာရွမွာပင္ ႏႈတ္ဆက္ဟန္ႏွင့္ စကားလံုးတို႔ကြဲျပားသည္။ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတို႔က နမၼားစေတးဟု ႏႈတ္ဆက္သည္။ မြတ္ဆလင္တို႔က ဆလမ္မာေရးကြမ္းဟု ဆိုသည္။ တရုတ္တို႔က နင္းေဟာင္မား ဟု ေျပာသည္။ ကုိရီးယားတို႔က အညာေဆေယာ္ဟု ႏႈတ္ထြက္သည္။ ဂ်ပန္တို႔က အိုဟားယိုး ဟုႏႈတ္ဆက္သည္။ ယိုးဒယားလူမ်ိဳးတို႔ကမူ ဆ၀ါဒီခပ္ ဟုေျပာသည္။ ျမန္မာလူမ်ိဳး တို႔ကမူ မဂၤလာပါဟု ႏႈတ္ဆက္သည္။ မည္သည့္ႏိုင္ငံမွေရာက္လာသည့္ တိုးရစ္ျဖစ္ေစကာမူ မဂၤလာပါဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ သူ႔ကို ႏႈတ္ဆက္ေၾကာင္း သိသည္။ တိုင္းရင္းသား(၁၃၅)မ်ိဳးရွိသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ရိုးရာဘာသာအလိုက္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကား မ်ားစြာရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ကမၻာက နားလည္လက္ခံထားသည့္ ႏႈတ္ဆက္စကားမွာ မဂၤလာပါ ဟူေသာ စကားျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္က တိုင္းရင္းသားႏႈတ္ဆက္စကားမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသားတခ်ိဳ႕နားလည္ၾက ေသာ္လည္း အမ်ားစုသိထားၾက သည္မွာ မဂၤလာပါဆိုေသာ စကားကိုသာ ျဖစ္သည္။
“ ႏႈတ္ဆက္တာေတာင္ မလုပ္တတ္တဲ့သူကို အလုပ္မခန္႔ဘူး …”
ႏႈတ္ဆက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္သေဘာထားကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို လႈပ္ခါႏိုင္စြမ္းရွိသည့္ ကုမဏီဥကၠဌႀကီးတစ္ဦးက ဤကဲ့သို႔ျပတ္ျပတ္ေတာက္ေတာက္ ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ ၍ အေျခခံ(၅)မ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္  (Ms.Madoka Osawa)က ေရးခဲ့ဖူးသည္။ ၎တို႔မွာ…
၁။ တပါးသူၾကားႏိုင္ေသာအသံျဖင့္ ပီပီသသ အသံထြက္ႏႈတ္ဆက္ျခင္း
၂။ တပါးသူ၏ မ်က္လံုးကိုၾကည့္ကာ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း
၃။ အလြယ္တကူ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ အေပၚယံႏႈတ္ဆက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ စိတ္ပါလက္ပါႏႈတ္ဆက္ျခင္း
၄။ မည္သူ႔ကိုမဆို ႏႈတ္ခြန္းဆက္ျခင္း
၅။ စၾကၤန္တြင္ေတြ႕သည့္အခိုက္တြင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အသိအမွတ္ျပဳေခါင္းညိတ္ႏႈတ္ဆက္ျခင္း စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
          ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အိမ္ျပင္ထြက္ကာ မိသားစု၀င္မဟုတ္သူမ်ားႏွင့္ အၿမဲတေစၧထိေတြ႕ဆက္ဆံ ေနၾကရ သူမ်ားျဖစ္သည္။ တစိမ္းတရံဆံမ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာတြင္ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ႏိုင္ ဖုိ႔လိုသည္။ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ရင္းႏွီးဖို႔လိုသည္။ ေႏြးေထြးဖို႔ လိုသည္။ ရင္းႏွီး ေႏြးေထြးရန္အေရးသည္ လူတစ္ေယာက္အေပၚတြင္ သင္မည္သို႔ႏႈတ္ဆက္သလဲဆိုသည့္ အေျဖေပၚတြင္ မူတည္သည္။ ရင္းႏွီးေႏြးေထြးစြာ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းသည္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ဟုပင္ ဆိုခ်င္ပါသည္။
          သင္သည္ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ က်န္းမာေရးအေျခအေနေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အျပင္ေလာက သို႔ ေျခမဆန္႔ႏုိင္သည္ဆိုေစဦး အိမ္သို႔အလည္လာသည့္ ဧည့္သည္ကိုေတာ့ ႏႈတ္ဆက္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းေၾကာင့္ သင္သည္ လူမႈအ၀န္းအ၀ိုင္းတြင္ ရွိေနသူျဖစ္ေၾကာင္း သို႔မဟုတ္ လူသားဆန္သူ တစ္ဦးျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပခ်က္တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။
          ဟိုတယ္၀န္ထမ္းမ်ား၊ ကုမဏီ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေလးမွသည္ ေရွာ့ပင္းေမာလ္ႀကီး မ်ားအထိ အေရာင္း၀န္ထမ္းမ်ားအားလံုး ႏႈတ္ဆက္ျခင္းပညာရပ္ကို မသိမျဖစ္၊ မတတ္မျဖစ္ သင္ယူထား သင့္သည္။ အဆံုးစြန္ဆိုရလွ်င္ လူထုႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ကိစၥရပ္မ်ားအားလံုး ရင္းႏွီးေႏြးေထြး သည့္ ႏႈတ္ဆက္ျခင္း အေပၚတြင္ တည္မွီေနသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ (Customer Right) ဆိုသည့္ စကားသံတို႔ က်ယ္ေလာင္ေနသည့္ ယေန႔ေခတ္ႀကီးတြင္ အၿပိဳင္အဆိုင္မ်ားၾကားမွ မိမိတို႔ထံသို႔ (Customer) တစ္ေယာက္ ျပန္ေရာက္လာျခင္းမွာ ဧည့္ႀကိဳ၀န္ထမ္းေလး ၏ ေဖာ္ေရႊပ်ဴငွာ သည့္ ႏႈတ္ဆက္ မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သလို သန္႔ရွင္းေရး၀န္ထမ္းေလးတစ္ေယာက္၏ မဂၤလာပါ ႏႈတ္ဆက္သံေၾကာင့္ လည္း ျဖစ္ႏုိင္ေလ သည္။ မဂၤလာဟူေသာ အဓိပါယ္သည္ က်က္သေရရွိျခင္း၊ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟု ဖြင့္ဆိုေသာ္ ရႏိုင္မည္ျဖစ္ သည္။ ႏႈတ္ဆက္ျခင္းေၾကာင့္ ႏႈတ္ဆက္သူ တြင္သာမက ႏႈတ္ဆက္ခံရသူ သည္ပင္ က်က္သေရ၊ မဂၤလာရွိ သြားေလေတာ့သည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔မွစ၍ ၀န္းက်င္ရွိဆက္ဆံေနရသည့္ ရင္းႏွီးေနသူမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တစိမ္းတရံဆံမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း ခင္မင္ေဖာ္ေရြသည့္ စကားလံုးေလးမ်ားျဖင့္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔ဟု တိုက္တြန္းရင္း …
“ မဂၤလာပါ…”

ေလးစားစြာျဖင့္
ထူးေအာင္ဝင့္
https://web.facebook.com/authorhtooaungwint
ခ်င္းတြင္းဂုဏ္ရည္ မဂၢဇင္း
အမွတ္(၆)၊ ႏိုဝင္ဘာလ၊ (၂၀၁၆)  
*****                                        *****                                        *****
(၃၀.၅.၂၀၁၆ နံနက္ ၃း၃၉ မိနစ္ၿပီး)
မွီျငမ္းကိုးကား=(ႏွလံုးသားမွလာသည့္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ျခင္း ယဥ္ေက်းမႈ) (Ms.Madoka Osawa)
(Yangon Press No(19/2016)May)
(ဘာသာျပန္ဆိုသူ သိဂၤီေအာင္)

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)