လမ္းညႊန္ကို လမ္းညႊန္ျခင္း

လမ္းညႊန္ကို လမ္းညႊန္ျခင္း

ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ခ်င္မိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဌာနစိတ္တစ္ခုရဲ႕ (Department Head) ပါ။ မေန႔ကကၽြန္ေတာ္ (Round Check) လုပ္ေနတုန္း ေကာင္တာထိုင္ေနတဲ့ ညီမငယ္က (Inter-call) ေခၚတာနဲ႔ ေအာက္ထပ္ဆင္းလာေတာ့ လမ္းညႊန္တစ္ခုရဲ႕ ညီမငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္ ေရာက္ေနတာကိုေတြ႕တယ္။ စားပြဲေပၚမွာတင္ထားတဲ့ စာအုပ္ႀကီးျမင္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္သိလိုက္ၿပီ။
သူတို႔ရဲ႕ (Directory) မွာ ေၾကာ္ျငာထည့္ဖို႔ပါ။ အခါတိုင္းေတာ့ (Promotion) ဆင္းလာတဲ့ (Marketing) သမားေလးေတြလာတိုင္း သူတို႔ေျပာတဲ့ ကုန္ပစၥည္းအေၾကာင္းနားေထာင္ရင္း၊ ကိုယ္သိခ်င္တဲ့ သိသင့္တယ္ထင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေလးေတြ၊ ဆက္သြယ္ရမယ့္ နံပါတ္ေတြ ေမးထားလိုက္တယ္။ ၿပီးမွ (GM) ကို ျပန္တင္ျပရတာေပါ့။
ဒီေန႔ေတာ့ ေရာက္လာတဲ့ႏွစ္ေယာက္ထဲက စီနီယာျဖစ္ဟန္တူတ့ဲတစ္ေယာက္က ရွင္းျပတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားတူတဲ့ ဘယ္သူဘယ္ဝါေတြ ေၾကာ္ျငာထည့္ၾကေၾကာင္းေပါ့။ ေျပာေနရင္းနဲ႔ သူက ေမးတယ္။ အစ္ကိုက (Decision) ခ်ေပးႏိုင္တဲ့သူလားတဲ့။ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာေတာ့ (Decision) ခ်ႏိုင္တဲ့သူနဲ႔ တိုက္ရိုက္ေျပာခ်င္ပါတယ္ ေခၚေပးပါလားလို႔ ေျပာတယ္။ သူ မႏၱေလးကိုျပန္ရဦးမွာမို႔ အခ်ိန္မရွိလို႔ပါလည္း ေျပာေသးတယ္။ သူေျပာတာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္လို ပါမႊားငတိ (Department Head) တစ္ေယာက္ေတာင္ အလုပ္မအားဘူးဆိုရင္ လုပ္ငန္းတစ္ခုလံုး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္က လုပ္လက္စ အလုပ္ေတြ ပစ္ထားၿပီး (Marketing) တစ္ေယာက္ကို ထြက္ေတြ႕မယ္လို႔ ထင္ေနတာ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳေၾကာင့္မ်ားလားလို႔ေတာင္ ေတြးလိုက္မိေသးတယ္။
လူဆိုတာ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကိုယ္၊ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကို ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့သူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုတည္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေအာင္ျမင္ေစတဲ့လမ္းေတြထဲက လမ္းမတစ္ခုဟာ ေၾကာ္ျငာဆိုတာ နားလည္ၿပီးသားပါ။ ေအာင္ျမင္ခ်င္တဲ့ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ကူညီေပးမယ့္သူဆိုတဲ့ဟန္မ်ိဳးနဲ႔ ေရာက္လာတာပါ။ (Confidence) ရွိတာ ေကာင္းပါတယ္။ (Over Confidence) ဆိုရင္ေတာ့ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးရွိတာေပါ့။
ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာရွိေနတဲ့ ညီမငယ္ေျပာေနပံုက ကၽြန္ေတာ္လို ငတိတစ္ေကာင္ကို ရွင္းမျပႏိုင္ဘူး။ ေလကုန္မခံႏိုင္ဘူး၊ အခ်ိန္ကုန္ မခံႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ အခ်ိန္မအားတဲ့ၾကားက ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ သူေရာက္လာေပးတဲ့ပံုပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔မႏၱေလးျပန္ခ်င္ရင္ ေအးေအးေဆးေဆးျပန္ႏိုင္ေအာင္ (၃)ရက္ေလာက္ ခြာခ်ိန္းလိုက္တယ္။ သူေျပာတဲ့ (Decision) ခ်ႏိုင္တဲ့သူက ခရီးထြက္ေနလို႔ အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္မွ ျပန္ေရာက္မယ္ဆိုၿပီးေပါ့။ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔လူႀကီးရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ကို ေတာင္းတယ္။ တခ်ိဳ႕က ေပးတာႀကိဳက္တယ္။ တခ်ိဳ႕က အျပင္လူစိမ္းတစ္ေယာက္ကုိ သူတို႔နံပါတ္ေပးတာ မႀကိဳက္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ငန္းရဲ႕ (Visiting Card) ေလးေပးၿပီး ေနာက္(၃)ရက္ေလာက္ေနရင္ ျပန္ဆက္လိုက္ပါ၊ ဒါမွမဟုတ္ ဆက္သြယ္လို႔ရမယ့္ ဖုန္းနံပါတ္ေလးေပးခဲ့ပါ၊ လိုအပ္ရင္လွမ္း ဆက္လိုက္ပါ့မယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္ရတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူေျပာရမယ့္ စကားကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုက္တာပါ။ အစ္ကိုဆက္မွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ေနာက္ၿပီး တျခားလုပ္ငန္းေတြဆို ဖုန္းနံပါတ္ေတာင္းရင္ ေပးလိုက္တယ္၊ အစ္ကိုတို႔က တစ္မ်ိဳးပဲလို႔ေတာင္ ေျပာသြားေသးတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူၾကဘူးလို႔ ရွင္းျပရေသးတယ္။ အဲဒီက်မွ မေပးခ်င္ေပးခ်င္နဲ႔ ကတ္ေတြအမ်ားႀကီးထဲက သူ႔ကတ္ေလးထုတ္ေပးတယ္။ မနက္ျဖန္တစ္ရက္ေတာ့ ဒီမွာရွိေသးတယ္၊ ဆက္သြယ္လိုက္ပါလို႔လဲ မွာသြားတယ္။ ဟမ္…ခုနကေျပာေတာ့ ခုပဲ မႏၱေလးျပန္ရေတာ့မွာလိုလိုနဲ႔။ သူ႔ကဒ္ေလးၾကည့္လိုက္ေတာ့ (Asst:Advertising Executive)  ဆိုတဲ့ စာလံုးေလးက ထင္းလို႔။ ေကာ့ေတာ့ေကာ့ေတာ့နဲ႔ထြက္သြားတဲ့ သူတို႔ကိုၾကည့္ရင္း ၿပံဳးလိုက္မိတယ္ထင္တယ္။ တကယ္ဆိုရင္…
တကယ္ဆိုရင္ သူတို႔ ဒီကုိ မလာခင္ကတည္းက ဖုန္းဆက္ၿပီး (Appointment) ယူထားသင့္တယ္။ ဒါမွသာ ေတြ႕မယ့္သူက အခ်ိန္စီစဥ္လို႔ရမွာေပါ့။
အခ်ိန္မရလို႔ဆိုတဲ့စကားသံုးသြားတာလဲ မွားပါတယ္။ တကယ္အခ်ိန္မရရင္ေတာင္ မသံုးသင့္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ကိုေတြ႕တာ အခ်ိန္ေတြပိုေနလို႔၊ အလုပ္ေတြအားေနလို႔ ဆင္းေတြ႕တာမွ မဟုတ္တာ။
အစ္ကုိက (Decision) ခ်ႏိုင္သူလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းက လံုးဝကုိ မလိုအပ္တာပါ။ စကားေျပာရင္း (Focus) လုပ္ႏိုင္ရမွာပါ။ သူတို႔တေတြ သြားေတြ႕ခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ငန္းတိုင္းက (GM) ေတြ၊ (MD) ေတြတိုင္းက သူတို႔ကို ထြက္ေတြ႕ၾကပါသလား။
(Decision) ခ်ႏိုင္တဲ့သူနဲ႔သာ တိုက္ရိုက္ေျပာခ်င္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားက ေတာ္ေတာ္ေလးကို အရုပ္ဆိုးပါတယ္။ ရွင္နဲ႔ေျပာဖို႔ အဖက္မတန္ဘူး၊ ရွင့္အဆင့္နဲ႔ ကၽြန္မေျပာတာ နားလည္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မ ရွင့္လို (Level)နဲ႔ အခ်ိန္မျဖဳန္းႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။ တကယ္ဆို သူရွင္းျပရင္ ငါးမိနစ္ေလာက္ပဲ ၾကာႏိုင္တာပါ။ ၿပီးမွ (GM)ျဖစ္ျဖစ္၊ (MD) ျဖစ္ျဖစ္ သူထပ္ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္ဆိုၿပီး ခြင့္ေတာင္းသင့္တာ မဟုတ္လား။
ဘယ္သူေတြ၊ ဘယ္ဝါေတြေတာင္ ဖုန္းနံပါတ္ေတာင္းလိုက္တာ ေပးတယ္ ဆိုတဲ့ ခိုင္းႏိႈင္းမႈကလည္း မသံုးသင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြေတာင္ ေပးၾကေသးတာ ဒီကကိန္းႀကီးခမ္းႀကီးႏိုင္လွခ်ည္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ရွင္တို႔ပါမႊားေလးက ဘာေတြ မာနႀကီးေနတာလဲဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ေတြ႕ခြင့္မရေတာ့တာ ေသခ်ာသြားရင္ သူမတို႔ဘက္က ဦးေအာင္ ဆက္သြယ္ရမယ့္ နံပါတ္၊ (Visiting Card)ကုိ ေပးသင့္ပါတယ္။ ဆက္သြယ္ေပးပါေနာ္၊ ကၽြန္မတို႔လွမ္းဆက္သြယ္လို႔ရေအာင္ အစ္ကုိတို႔ကဒ္ေလး ေပးလိုက္ပါဦး စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
အစ္ကိုတို႔ ဆက္မွာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ေျပာေနျခင္းထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔နံပါတ္ကို ႏွိပ္လိုက္တာက ပိုၿပီးခရီးတြင္မယ္ မဟုတ္လား။
ထိုအခ်က္ေလးေတြကို လမ္းညႊန္မွာ လုပ္ေနသည့္ ညီမငယ္ေလးကို လမ္းညႊန္လိုက္ခ်င္ပါသည္။
 
                                                                                  ေလးစားစြာျဖင့္
                                                                                                   ထူးေအာင္ဝင့္

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)