ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဟိုတယ္(၂)

 ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဟိုတယ္(၂)

ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ေလွ်ာက္ရန္ စိတ္ကူးထားသည့္ ဌာနမွာ ေငြစာရင္းဌာန ျဖစ္သည္။ မနက္သြား၊ ညေနျပန္မို႔ လူအမ်ားႏွင့္ စကားမ်ားမ်ားေျပာရန္မလိုဟု ထင္မိေသာ ဌာနလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ထိုင္ရင္း (CV Form) တြင္ မည္သည့္ ဌာန ဦးစားေပးေလွ်ာက္ လွ်င္ ေကာင္းမည္ နည္း။ မည္သည့္ဌာနက အျမင့္ဆံုးနည္း စသည္ျဖင့္ ကိုေဒါ(ေဒါမနစ္)ကို ေမးၾကည့္ပါသည္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြကိုေတာ့ (FO) ကို ေလွ်ာက္ေစခ်င္တယ္ဟု ေျပာသည္ႏွင့္ ေလွ်ာက္ထားလိုသည့္ ဌာနတြင္ (Front Office) ျဖစ္သြားသည္။ 
           ထိုအခ်ိန္က (FO) သို႔မဟုတ္ (Front Office) ကို ဧည့္ႀကိဳဌာနဟုသာ ေခၚတတ္ေသးခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဧည့္ႀကိဳဆိုေသာနာမည္ေၾကာင့္ ဌာနႏွင့္ တာဝန္၏အေရးပါမႈကို မသိေသးေသာ၊ ရိုးသားစြာဝန္ခံရလွ်င္ အထင္မႀကီးေသးေသာ ကာလျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းၿပီး၍ ဘြဲ႔ႀကိဳကာလတြင္ ဆည္ေျမာင္းဌာနတြင္ လုပ္အားေပးအျဖစ္ ေန႔စားဝင္ခဲ့ဖူးေသာေၾကာင့္ (Accounting) ကို ေငြစာရင္းဌာနဟု ႏႈတ္က်ိဳးခ်ိန္ လည္း ျဖစ္သည္။ ဆႏၵမွန္မွာ ေငြစာရင္းဌာနတြင္ အလုပ္ဝင္မည္။ စကားမ်ားမ်ား ေျပာရသည္ကုိ မႏွစ္သက္ေသာ ကၽြန္ေတာ္က (Accounting) ကို ေရြးရန္စိတ္ဝင္စားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္ ေလွ်ာက္လႊာကို သူငယ္ခ်င္းမွတစ္ဆင့္ တင္ခိုင္းလိုက္သည္။ အင္တာဗ်ဴးေခၚသည့္ေန႔တြင္ ခ်ိန္းထားသည့္အခ်ိန္ထက္ အနည္းငယ္ေစာ၍ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေနသည္။ (၁၂)နာရီခန္႔ထင္ပါသည္။ ဟိုတယ္တြင္းသို႔ ဝင္ရသည္မွာလည္း ဧည့္သည္မ်ားဝင္သည့္အေရွ႕ဂိတ္မွမဟုတ္ဘဲ ညာဘက္ျခမ္း ရွိ ေဘးဂိ္တ္မွျဖစ္သည္။ ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားေပးသည့္ ကိုေဒါ(ေဒါမနစ္)မွ ေသခ်ာ မွာထား၍   ေဘးဂိတ္မွ ဝင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ သူသာ ႀကိဳမေျပာခဲ့လွ်င္ အေရွ႕ဘက္ရွိ မိန္းဂိ္တ္မွ ဝင္သြားျဖစ္မည္ ထင္သည္။ ညာဘက္ျခမ္းရွိ ေဘးဂိတ္သည္လည္း ႏွစ္ခုရွိသည္။ ေနာင္တြင္ (Maintain) ဌာနဟု သိလာရသည့္ အေဆာက္အဦးေဘးရွိ ဂိတ္တံခါးတြင္ရပ္၍ ဝင္ရမည့္ဂိတ္ကို ေမးလိုက္သည္။ အေနာက္နားရွိ ဂိတ္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရ၍ ဆက္လာခဲ့လိုက္သည္။ ဝန္ထမ္းအဝင္အထြက္လုပ္သည့္ ဂိတ္တံခါးေရာက္မွ လံုၿခံဳေရးကို အင္တာဗ်ဴးလာေျဖသူျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာလိုက္သည္။ သူက အိတ္စတင္းရွင္းဖုန္းေလးျဖင့္ လွမ္းအေၾကာင္းၾကားေပးသည္။ ဖုန္းက ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ေခၚမရျဖစ္ေနသည္။ အဆက္အသြယ္ရခ်ိန္တြင္ ၎မွ ကၽြန္ေတာ္သြားရမည့္ေနရာကို ညႊန္လိုက္ၿပီး လံုၿခံဳေရးတစ္ေယာက္ကို လမ္းျပခိုင္းလိုက္သည္။ ထိုေန႔က လံုၿခံဳေရဂိတ္တြင္ေတြ႕ရသူႏွစ္ဦးအနက္ တစ္ဦးမွာ (Staff Canteen) မွ ဦေအးလြင္ျဖစ္ၿပီး က်န္လံုၿခံဳေရးမွာ ဦးၾကည္လင္ ျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုးသြားရသည့္ေနရာမွာ (Staff Canteen) ျဖစ္သည္။ ထိုကဲင္န္တီးတြင္ ပဌာန္း(၇)က်မ္းကို စာအုပ္မွၿဖဲကာ ကပ္ထားသည္ဟု ယူဆရသည့္ စာမ်ားရွိသည္။ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ ယူနီေဖာင္းမ်ိဳးစံုႏွင့္ တစ္သုတ္ၿပီး တစ္သုတ္ ထမင္းလာစားၾကသူ မ်ားေၾကာင့္ ကဲင္န္တင္းသည္ လူရႈပ္ေနသည္။ ထိုေန႔သည္ (Service Money) ေပးေသာေန႔ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းေျပာေနၾကသည့္ စကားမ်ားထဲမွ သိလိုက္ရသည္။  အလုပ္ရႈပ္ေနၾကသျဖင့္ အင္တာဗ်ဴးေသာအခ်ိန္သည္ ညေန(၃)နာရီေက်ာ္မွ ျဖစ္သည္။ ထိုအေတာအတြင္း ဟိုတယ္ရွိ (Staff Canteen) တြင္ ကပ္ထားသည့္ ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ဖတ္ခိုင္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိစည္းမ်ဥ္းမ်ားတြင္ (HOTEL) ၏ အဓိပၸါယ္ကို ဖြင့္ဆိုရွင္းျပသည့္ စာေၾကာင္းမ်ား မပါဝင္သည္ ကိုလည္း ေကာင္းစြာ အမွတ္ရေနပါသည္။ စကားလံုးတိုင္းတြင္ ကိုယ္စားျပဳသည့္ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးစံုရွိသည္။ ၎တို႔မွာ…
(၁) Hospitality            (ေႏြးေထြးပ်ဴငွာစြာ လႈိက္လိႈက္လွဲလွဲ ႀကိဳဆိုျခင္း)
(၂) Organization         (အဖြဲ႕အစည္းျဖင့္ တည္ေထာင္ထားျခင္း)
(၃) Technique            (နည္းစနစ္တက် လုပ္ကိုင္ျခင္း)
(၄) Effency                (ျပည့္စံုစြာ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း)
(၅) Loyality                (သစၥာရွိျခင္း)
     တို႔ျဖစ္ေလသည္။
ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္ တို႔တာဝန္ ဆိုေသာ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို ႏွလံုးသားထဲ စြဲၿမဲႏိုင္ၿပီ ဆိုပါလွ်င္…။

ေလးစားစြာျဖင့္
ထူးေအာင္ဝင့္
https://web.facebook.com/authorhtooaungwint

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)