ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဟိုတယ္(၃)

 ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ဟိုတယ္(၃)

ကၽြန္ေတာ္ (Staff Canteen) တြင္ ရပ္၍ ဟိုတယ္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ဖတ္ေနရသည္မွာ (၂)နာရီခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ ၾကာမည္ထင္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ လံုၿခံဳေရးတစ္ေယာက္က အင္တာဗ်ဴးေျဖရန္အတြက္ လာေခၚသည္။ သူက လမ္းမွာပင္ ကၽြန္ေတာ့္အား အင္တာဗ်ဴးမည့္ (GM) ၏ အမည္ကို ေျပာျပပါသည္။ ထိုအခါတြင္မွ ဟိုတယ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနသူ၏ အမည္ကို သိခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့သည္မွာ ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္၏ အမည္ႏွင့္ အမ်ားသူငါေျပာေနၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာ တခ်ိဳ႕သာ သိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား လာေခၚေပးသည့္ လံုၿခံဳေရး၏အမည္ကို ေနာင္တြင္မွ သိရသည္မွာ ကိုကိုေဇာ္ျဖစ္သည္။
လံုၿခံဳေရးတစ္ေယာက္၏တာဝန္စည္းမ်ဥ္းေတြ မည္သို႔ရွိသည္ မသိေသာ္လည္း ၎သည္ လံုၿခံဳေရးတစ္ေယာက္ရွိသင့္သည့္ ခႏၶာကိုယ္ရွိသည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ႏႈတ္ခ်ိဳသည္။ မ်က္ႏွာရႊင္ သည္။ ေျခသံလံုသည္။ ၎ပက္ထရိုလွည့္လွ်င္ ကိုယ့္အိမ္ဝင္းအတြင္း သြားလာစရာရွိ၍ သြားလာေန ပံုမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းေတြ၏ လႈပ္ရွားပံုကို အကဲခတ္သြားသည္မွာလည္း မသိမသာပင္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတြကလည္း မဟုတ္တာ လုပ္ေနၾကသူမ်ား မဟုတ္၍ ထိုကဲ့သို႔ မသိမသာ အကဲခတ္သြားသည္ကို သေဘာက်သည္။ ၎တို႔ေနာက္ ဟိုတယ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕မ်ားစြာႏွင့္ ဆက္ဆံခဲ့ရသည္။ တခ်ိဳ႕က ေမာက္မာသည္။ တခ်ိဳ႕က ေျပျပစ္သည္။ ေမာက္မာသည္ျဖစ္ေစ၊   ေျပျပစ္သည္ျဖစ္ေစ သူတို႔တာဝန္ သူတို႔ထမ္းေဆာင္ျခင္းမို႔ ေက်နပ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ေတြက ဝန္ထမ္းေတြကို သူခိုးေခ်ာင္းသလို ေခ်ာင္းသည္။ မွန္တံခါးနား ကပ္ကာ ေခ်ာင္းၾကည့္သည္။ ညပိုင္းတာဝန္က်သည့္ ဌာနသံုးခု(FO, M&E , HK) တို႔မွ ဝန္ထမ္းေျခာက္ေယာက္ ေလာက္ကိုမွ် နာမည္ေစ့ေအာင္ မသိၾကသည့္ အျဖစ္မ်ား ရွိသည္။ ဝန္ထမ္းရာေက်ာ္ေသာ္လည္း အလွည့္က်ညဆိုင္းတာဝန္က်မည့္သူမ်ားမွာ ေန႔စဥ္စာရင္းတြင္ ရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မသိၾက။ ဟိုတယ္လံုၿခံဳေရးဆိုသည့္ ၎တို႔၏ မူလတာဝန္ကို ေမ့ေလ်ာ့သြားၾကသည္။ ဟိုတယ္လံုၿခံဳေရးသည္ ၎တို႔၏ ဦးစားေပးတာဝန္ျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းကို စစ္ေဆးခြင့္သည္ အဝင္ေရာ၊ အထြက္တြင္ပါ စစ္ေဆးႏိုင္သည္။ လိုအပ္လွ်င္လည္း အခ်ိန္မေရြး စစ္ေဆးႏိုင္သည္။ ဝန္ထမ္းသည္ တာဝန္ခ်ိန္အတြင္း ဟိုတယ္က ပိုင္သည္ မဟုတ္လား။ ဟိုတယ္က ပိုင္သည့္ ဝန္ထမ္းကိုသာ သူတို႔က သူခိုး၊ ဂ်ပိုးေခ်ာင္းသလို ေခ်ာင္းေနျခင္းကို မႏွစ္သက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
(Management) က ညႊန္ၾကားထား၍သာ ၎တို႔ကလည္း ထိုကဲ့သို႔ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလိုသည္မွာ မွားသည္၊ မွန္သည္ မဟုတ္ဘဲ ၎တို႔ ထိုကဲ့သုိ႔ ျပဳမူျခင္းကို မႏွစ္သက္သည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ စိတ္ခံစားခ်က္ကုိသာ ျဖစ္သည္။ (Security) ၏ အေရးပါမႈ၊ တာဝန္ႀကီးမႈကို သိေစလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ လံုၿခံဳေရးဂိတ္တြင္ထိုင္ကာ ဒရဝမ္သာသာ တံခါးအဖြင့္အပိတ္လုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ တာဝန္ေက်ၿပီဟု မယူဆေစလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း သူခိုးေခ်ာင္းေခ်ာင္းကာ ေစာင့္ၾကည့္ရံုမွ်ျဖင့္ လံုၿခံဳေရးဟု အမည္ မတပ္ေစလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ (Security) ၏ အဓိပၸါယ္မွာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ သို႔မဟုတ္ အေဆာက္အဦး၊ တိုင္းျပည္ကို ဆန္႔က်င္တိုက္ခိုက္သူမ်ားရန္မွ လံုၿခံဳေဘးကင္းေအာင္ ကာကြယ္ျခင္းဟု ဖတ္မွတ္ခဲ့ရဖူးသည္။
ဟိုတယ္တစ္ခုတြင္ လံုၿခံဳေရးထားရွိရျခင္းမွာ မေတာ္တဆမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကို တားဆီးႏိုင္ရန္၊ ဟိုတယ္တြင္ လာေရာက္တည္းခိုသူတို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ေဘးကင္းစြာ မိမိတို႔အိမ္ကဲ့သို႔ အိပ္စက္ႏိုင္ေစရန္၊ ဟိုတယ္တြင္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ဝန္ထမ္းတို႔ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာျဖင့္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ေစရန္ အတြက္ ျဖစ္သည္။
ဟိုတယ္ရွိ ဌာနမ်ားအားလံုးသည္ (Customer) ကို (Service) ေပးရသည့္ ဌာနမ်ားခ်ည္းျဖစ္သည္။ သက္ရွိ ဆားဗစ္ႏွင့္ သက္မဲ့ဆားဗစ္ ဟူ၍လည္း ခြဲျခားႏိုင္သည္။ သက္ရွိဆားဗစ္မွာ ဟိုတယ္ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ဟိုတယ္ရွိဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္သည္။ သက္မဲ့ဆားဗစ္ ဆိုသည္မွာ (Customer) မ်ား သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိေစရန္ႏွင့္ သက္သာလြယ္ကူစြာ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ေပးထားသည့္ (Hotel Amenities) မ်ား ျဖစ္သည္။
သက္ရွိဆားဗစ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရာ ဌာနအလိုက္ (၂)မ်ိဳး ထပ္ခြဲထားသည္။
1.Front of Service
2.Back of Service
ဟူ၍ ထပ္ခြဲထားျခင္း ျဖစ္သည္။
1.Front of Service တြင္
1.Front Office Department
2.Housekeeping Department
3.F&B Department
တို႔ ပါဝင္သည္။
2.Back of Service တြင္
        1.Kitchen Department
        2.Account Department
        3.HR Department
        4.Maintain Department
        5.Laundry Department
        6.Security Department
        တို႔ ပါဝင္သည္။
          ဟိုတယ္ဝန္ထမ္းအားလံုးသည္ ဟိုတယ္၏ (Customer) ေပၚတြင္ ဗဟိုျပဳေနသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဝန္ထမ္းအားလံုးသည္ မည္သည့္ဌာနတြင္ရွိေနေစကာမူ သက္ဆိုင္ရာဌာနအသီးသီးအလိုက္ အေရးပါသူမ်ား ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဟိုတယ္ဆိုေသာ တူညီသည့္ေကာင္းကင္ေအာက္မွာ ရွိေနၾကသည့္ ဝန္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
          ထို႔ေၾကာင့္ လံုၿခံဳေရးဝန္ထမ္းသည္ ဟိုတယ္ယႏၱရားႀကီး လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ လည္ပတ္ႏိုင္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးသည့္ ေထာက္တိုင္တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္သည္။ ပင္နယံတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခု၏ အေရးပါသည့္ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ ခံယူထားပါသလား။ သို႔မဟုတ္ သင္၏ စိတ္ကူးထဲတြင္ သင္ကုိယ္သင္ မည္ကဲ့သို႔ ပံုေဖာ္ေနမိပါသနည္း။ ဆရာဦးတင္ဇံေက်ာ္၏ စကားေလးတစ္ခြန္းကို လက္ဆင့္ကမ္းလိုပါသည္။
          " သင္ေတြးတဲ့ေနရာမွာ သင္ရွိေနမယ္ … "
          ယခု သင္မည္သည့္ေနရာတြင္ ရွိေနပါသနည္း။ ရိုးသားစြာ သံုးသပ္ေစလိုပါသည္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ထူးေအာင္ဝင့္
https://web.facebook.com/authorhtooaungwint

Comments

Popular posts from this blog

မြစေတီနှင့် ရာဇကုမာရ် ကျောက်စာ

မင်္ဂလာပါ

English for Hotel and Catering Industry (Unit 5 - Polite Explanation and Apology)