ဒီလိုလူတွေ အလုပ်ထုတ်ခံရမယ်
ဒီလိုလူေတြ အလုပ္ထုတ္ခံရမယ္
ထိုက္တန္မႈ။ လူတိုင္းလူတိုင္း ကိုယ္ ေရာက္ေနတဲ့ေနရာနဲ႕ ထိုက္တန္မႈရွိပါရဲ႔ လား။ ကိုယ္ယူထားတဲ့တာဝန္၊ ကိုယ္ယူ ထားတဲ့ရာထူးနဲ႕မထိုက္တန္တဲ့သူတခ်ိဳ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါ အဲဒီလိုမထိုက္တန္တဲ့သူေတြကို လုပ္ငန္း ခြင္ထဲမွာ ဆက္ထားမလား၊ အလုပ္က ထုတ္ပစ္လိုက္မလားဆိုတာ အလုပ္ရွင္ ေတြဘက္က စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္တစ္ခု ပါ။ လူေတြရဲ႔အမူအက်င့္ဆိုတာကူးစက္ တတ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာတစ္ခုကို အတု ယူဖို႕အခ်ိန္ၾကာေပမဲ့ မေကာင္းတာတစ္ခု ကိုအတုယူဖို႕ေတာ့ အခ်ိန္ၾကာၾကာမသုံး လိုက္ရပါဘူး။ ကူးစက္လြယ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့အလုပ္ထုတ္ပစ္သင့္တဲ့ဝန္ ထမ္းကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာထားတာက တျခားဝန္ထမ္းေတြအတြက္ပါထိခိုက္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႕ေတြး ေတာသင့္ပါတယ္။ လူတိုင္းလူမွန္ေနရာ မွန္ထိုက္တန္တဲ့ေနရာတစ္ခုရသင့္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့သူက ေကာင္းတဲ့ေနရာရသင့္ သလို မေကာင္းတဲ့သူက သူ႕ရဲ႔အျပစ္ဒဏ္ တစ္ခုကိုရသင့္ပါတယ္။ အခုတစ္ပတ္မွာ ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက အလုပ္ထုတ္ သင့္တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔အျပဳအမူေတြ၊ အမူအက်င့္ေတြနဲ႕လုပ္ေဆာင္ပုံေတြကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
တိုးတက္လိုစိတ္မရွိသူ
တိုးတက္လိုစိတ္မရွိတဲ့ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ကို ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ေအာင္ျမင္ ေစဖို႕အတြက္ အားကိုးေမ်ွာ္လင့္လို႕မရပါ ဘူးဆိုတာအလုပ္ရွင္ေတြနားလည္ထား ၾကပါတယ္။ ‘မ႐ႈပ္၊ မလုပ္၊ မျပဳတ္’ ဝန္ ထမ္းဘ၀အျဖစ္ရွင္သန္ေနတာပဲျဖစ္ပါ တယ္။ သူ႕မွာအနာဂတ္ အတြက္အစီအစဥ္ မရွိသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္တိုးတက္လို စိတ္လည္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုလူမ်ိဳးကို ဘယ္အလုပ္ရွင္ကမွ မခန္႕ခ်င္ၾကသလို၊ ခန္႕ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း အလုပ္ထုတ္သင့္ လ်ွင္ထုတ္ဖို႕အၿမဲစဥ္းစားေနတတ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္မရွိတာ
လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုေပးအပ္ဖို႕ အရည္အခ်င္းအားနည္းတာ၊ ယုံၾကည္စိတ္ ခ်ရတဲ့စြမ္းေဆာင္ရည္ျဖစ္မေနတာေၾကာင့္ လည္း အလုပ္ကထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။ ေပးထားတဲ့အလုပ္တာဝန္ေတြကို မႏိုင္နင္း တာေၾကာင့္ တျခားလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ရဲ႔အကူအညီကိုအၿမဲယူေနရတတ္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က လုပ္သက္ၾကာေန လို႕သာ လက္ရွိေနရာမွာဝန္ထမ္းျဖစ္ေန တယ္။ ဒါေပမဲ့ေခတ္မီနည္းပညာေတြကို မလိုက္ႏိုင္ဘူး။ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္း မွာအားနည္းတယ္ဆိုလ်ွင္ အလုပ္ရွင္ အတြက္ေတာ့ လူပိုတစ္ေယာက္ပါပဲ။
စီးပြားေရးအေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုခု ေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြေလ်ွာ့ခ်မယ္ဆိုလ်ွင္ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္းမွာ အားနည္း တဲ့ဝန္ထမ္းေတြကိုအဓိကထားေလ်ွာ့ခ်ေလ့ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ အားနည္းတာေၾကာင့္လည္း အလုပ္က ထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သတိျပဳဖို႕ လိုပါတယ္။
အေမႊစိန္ျဖစ္ေနတာ
အေမြစွိန္လို႕ေျပာလိုက္တာနဲ႕ ကြင္း ကြင္းကြက္ကြက္ျမင္ရေအာင္လို႕သာ ၫြႏွ္း လိုက္ရတာပါ။ တကယ္တမ္းေျပာရလ်ွင္ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ အ႐ႈပ္အေထြးေတြျဖစ္ ေအာင္ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႕ ႀကိဳး စားေနသူကို ရည္ရြယ္တာပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အႀကီးအကဲခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အႀကီးအကဲနဲ႕ ဝန္ထမ္းကိုျဖစ္ေစ ျပႆနာေတြကိုဖန္တီး ေပးၿပီး ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္လုပ္ေနသူမ်ိဳး ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အတို႕အေထာင္လုပ္ တတ္သူပါ။
တည္ၿငိမ္ေနတဲ့အလုပ္ခြင္တစ္ခုက သူေရာက္သြားတာနဲ႕မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို လူမ်ိဳးကို အလုပ္ရွင္ေတြက လုပ္ငန္းခြင္ အတြက္အႏၲရာယ္လို႕သတ္မွတ္ေလ့ရွိပါ တယ္။ အလုပ္အတြက္တာဝန္ယူတာက နည္းနည္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာအခ်င္း ခ်င္းမေျပမလည္ျဖစ္ေအာင္၊ တစ္ဖက္နဲ႕ တစ္ဖက္အခ်င္းပြားေအာင္လုပ္ေဆာင္တတ္ ၾကသူေတြပါ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကိုအလုပ္ရွင္ ေတြဟာ အလုပ္ကထုတ္ပယ္ေလ့ရွိပါ တယ္။
Customer ေတြအေပၚ စိတ္ရွည္သည္း ခံမႈမရွိတာ
ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ရဲ႔ Customer အေပၚစိတ္ရွည္သည္းခံမႈမရွိ တဲ့အခ်က္ကလည္း အလုပ္ရွင္ေတြမ ႀကိဳက္တဲ့အဓိကအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ Customer နဲ႕ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနရတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႕ Customerေတြနဲ႕ အဆင္ေျပေျပေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္ျခင္းမရွိ တာကလည္း အလုပ္ရွင္ေတြေပးတဲ့ အမွတ္ေလ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္။
Customer ေတြအေပၚမေခ်မငံ ဆက္ဆံေျပာဆိုတာ၊ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိတာ၊ အခ်င္း ျဖစ္ပြားတာစတာေတြက ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္အေနနဲ႕ေတာ့ မလုပ္သင့္တဲ့အ ခ်က္ေတြပါပဲ။ ဒီလိုအျပဳအမူမ်ိဳးေၾကာင့္ လည္း အလုပ္က ထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။
အေျပာင္းအလဲအတြက္အဆင္သင့္ မျဖစ္သူ
လုပ္ငန္းခြင္မွာအေျပာင္းအလဲအ တြက္အဆင္သင့္မျဖစ္သူေတြကိုလည္း အလုပ္ရွင္ေတြက ႏွစ္သက္ေလ့မရွိပါဘူး။ အေျပာင္းအလဲလို႕ေျပာလိုက္လ်ွင္ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲလို႕ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဝန္ ထမ္းေတြရဲ႔စြမ္းရည္ေတြတိုးသထက္တိုး တက္ေအာင္လုပ္တာကလည္း အေျပာင္း အလဲပါ။ အဲဒီစြမ္းရည္ေတြနဲ႕လုပ္ငန္းခြင္ထဲ မွာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းပုံစံေဟာင္းေတြထဲက ကြဲထြက္ၿပီး စိတ္ကူးသစ္၊ အႀကံသစ္ေတြ နဲ႕လုပ္ကိုင္တာကလည္းအေျပာင္းအလဲပါ။ ေခတ္ႀကီးက တစ္ေန႕တျခားတိုးတက္ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ မေျပာင္းလဲတဲ့သူကေနာက္ေကာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
တစ္ခ်ိန္ကရခဲ့ဖူးတဲ့ေအာင္ျမင္မႈအ ရသာမွာယစ္မူးၿပီးေနခဲ့လ်ွင္ေတာ့ t ေျပာင္းအလဲကိုႀကိဳးစားသူေတြကေက်ာ္ တက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အႀကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေစ၊ ဝန္ထမ္းျဖစ္ေစ အေျပာင္းအလဲကို မ်က္ျခည္ပ်က္လို႕မရပါ ဘူး။ တျခားသူေတြဘာေတြလုပ္ေနတယ္၊ ဘာေတြေျပာင္းလဲသြားၿပီဆိုတာကိုမေလ့ လာလို႕မရပါဘူး။ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႕အ ေျပာင္းအလဲကို လိုလားတဲ့ဝန္ထမ္းေတြကို သာသေဘာက် ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာသ တိျပဳဖို႕လိုပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ကိုယ့္ရဲ႔တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္သိမႈေတြကတစ္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာ ရတဲ့အေျခအေနေတြကို ဝန္ထမ္းတိုင္း လက္ခံၾကရပါတယ္။ တာဝန္ေက်တဲ့ဝန္ ထမ္းက အက်ိဳးခံစားခြင့္ရွိမယ္၊ တာဝန္ မေက်ပြန္ႏိုင္တဲ့ဝန္ထမ္းက အဲဒီအက်ိဳး ဆက္ကိုခံစားရမယ္။ ဒီသေဘာပါပဲ။ အလုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႔က်ြမ္းက်င္ၿပီးသား၊ ရင္းႏွီးၿပီးသား ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို အလုပ္ကေန အလြယ္တကူထုတ္ဖို႕ဆိုတာတကယ္ေတာ့ မလြယ္ကူတဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း အထက္ပါအခ်က္ေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္ေစ၊ အားလုံးျဖစ္ေစကိုက္ညီေနတဲ့ဝန္ထမ္းဆို ရင္ေတာ့ အလုပ္ကထုတ္ပယ္ဖို႕အတြက္ စဥ္းစားရပါေတာ့တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြအေန နဲ႕လည္း ကိုယ့္ဘက္ကဘယ္လိုအခ်က္ေတြ အားနည္းတယ္၊ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြျပင္ ဆင္သင့္သလဲဆိုတာကိုေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ကိုယ့္ရဲ႔အမူအက်င့္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြကိုျပင္ဆင္ဖို႕ေနာက္မက်ေသးပါဘူး။ ကိုယ္ကအလုပ္တစ္ခုအတြက္ထိုက္တန္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ။
Credit:ေက်ာ့ေကခိုင္
ထိုက္တန္မႈ။ လူတိုင္းလူတိုင္း ကိုယ္ ေရာက္ေနတဲ့ေနရာနဲ႕ ထိုက္တန္မႈရွိပါရဲ႔ လား။ ကိုယ္ယူထားတဲ့တာဝန္၊ ကိုယ္ယူ ထားတဲ့ရာထူးနဲ႕မထိုက္တန္တဲ့သူတခ်ိဳ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခါ အဲဒီလိုမထိုက္တန္တဲ့သူေတြကို လုပ္ငန္း ခြင္ထဲမွာ ဆက္ထားမလား၊ အလုပ္က ထုတ္ပစ္လိုက္မလားဆိုတာ အလုပ္ရွင္ ေတြဘက္က စဥ္းစားရမယ့္အခ်က္တစ္ခု ပါ။ လူေတြရဲ႔အမူအက်င့္ဆိုတာကူးစက္ တတ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာတစ္ခုကို အတု ယူဖို႕အခ်ိန္ၾကာေပမဲ့ မေကာင္းတာတစ္ခု ကိုအတုယူဖို႕ေတာ့ အခ်ိန္ၾကာၾကာမသုံး လိုက္ရပါဘူး။ ကူးစက္လြယ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့အလုပ္ထုတ္ပစ္သင့္တဲ့ဝန္ ထမ္းကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာထားတာက တျခားဝန္ထမ္းေတြအတြက္ပါထိခိုက္ႏိုင္ တယ္ဆိုတာ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႕ေတြး ေတာသင့္ပါတယ္။ လူတိုင္းလူမွန္ေနရာ မွန္ထိုက္တန္တဲ့ေနရာတစ္ခုရသင့္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့သူက ေကာင္းတဲ့ေနရာရသင့္ သလို မေကာင္းတဲ့သူက သူ႕ရဲ႔အျပစ္ဒဏ္ တစ္ခုကိုရသင့္ပါတယ္။ အခုတစ္ပတ္မွာ ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက အလုပ္ထုတ္ သင့္တဲ့ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႔အျပဳအမူေတြ၊ အမူအက်င့္ေတြနဲ႕လုပ္ေဆာင္ပုံေတြကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။
တိုးတက္လိုစိတ္မရွိသူ
တိုးတက္လိုစိတ္မရွိတဲ့ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္ကို ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ေအာင္ျမင္ ေစဖို႕အတြက္ အားကိုးေမ်ွာ္လင့္လို႕မရပါ ဘူးဆိုတာအလုပ္ရွင္ေတြနားလည္ထား ၾကပါတယ္။ ‘မ႐ႈပ္၊ မလုပ္၊ မျပဳတ္’ ဝန္ ထမ္းဘ၀အျဖစ္ရွင္သန္ေနတာပဲျဖစ္ပါ တယ္။ သူ႕မွာအနာဂတ္ အတြက္အစီအစဥ္ မရွိသလို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္တိုးတက္လို စိတ္လည္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုလူမ်ိဳးကို ဘယ္အလုပ္ရွင္ကမွ မခန္႕ခ်င္ၾကသလို၊ ခန္႕ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း အလုပ္ထုတ္သင့္ လ်ွင္ထုတ္ဖို႕အၿမဲစဥ္းစားေနတတ္ပါတယ္။
လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္မရွိတာ
လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကိုေပးအပ္ဖို႕ အရည္အခ်င္းအားနည္းတာ၊ ယုံၾကည္စိတ္ ခ်ရတဲ့စြမ္းေဆာင္ရည္ျဖစ္မေနတာေၾကာင့္ လည္း အလုပ္ကထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။ ေပးထားတဲ့အလုပ္တာဝန္ေတြကို မႏိုင္နင္း တာေၾကာင့္ တျခားလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ရဲ႔အကူအညီကိုအၿမဲယူေနရတတ္ပါတယ္။ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က လုပ္သက္ၾကာေန လို႕သာ လက္ရွိေနရာမွာဝန္ထမ္းျဖစ္ေန တယ္။ ဒါေပမဲ့ေခတ္မီနည္းပညာေတြကို မလိုက္ႏိုင္ဘူး။ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္း မွာအားနည္းတယ္ဆိုလ်ွင္ အလုပ္ရွင္ အတြက္ေတာ့ လူပိုတစ္ေယာက္ပါပဲ။
စီးပြားေရးအေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခုခု ေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြေလ်ွာ့ခ်မယ္ဆိုလ်ွင္ လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္းမွာ အားနည္း တဲ့ဝန္ထမ္းေတြကိုအဓိကထားေလ်ွာ့ခ်ေလ့ ရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႔လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ အားနည္းတာေၾကာင့္လည္း အလုပ္က ထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သတိျပဳဖို႕ လိုပါတယ္။
အေမႊစိန္ျဖစ္ေနတာ
အေမြစွိန္လို႕ေျပာလိုက္တာနဲ႕ ကြင္း ကြင္းကြက္ကြက္ျမင္ရေအာင္လို႕သာ ၫြႏွ္း လိုက္ရတာပါ။ တကယ္တမ္းေျပာရလ်ွင္ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ အ႐ႈပ္အေထြးေတြျဖစ္ ေအာင္ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႕ ႀကိဳး စားေနသူကို ရည္ရြယ္တာပါ။ လုပ္ငန္းခြင္ ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အႀကီးအကဲခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အႀကီးအကဲနဲ႕ ဝန္ထမ္းကိုျဖစ္ေစ ျပႆနာေတြကိုဖန္တီး ေပးၿပီး ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္လုပ္ေနသူမ်ိဳး ေတြရွိတတ္ပါတယ္။ အတို႕အေထာင္လုပ္ တတ္သူပါ။
တည္ၿငိမ္ေနတဲ့အလုပ္ခြင္တစ္ခုက သူေရာက္သြားတာနဲ႕မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို လူမ်ိဳးကို အလုပ္ရွင္ေတြက လုပ္ငန္းခြင္ အတြက္အႏၲရာယ္လို႕သတ္မွတ္ေလ့ရွိပါ တယ္။ အလုပ္အတြက္တာဝန္ယူတာက နည္းနည္း၊ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာအခ်င္း ခ်င္းမေျပမလည္ျဖစ္ေအာင္၊ တစ္ဖက္နဲ႕ တစ္ဖက္အခ်င္းပြားေအာင္လုပ္ေဆာင္တတ္ ၾကသူေတြပါ။ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကိုအလုပ္ရွင္ ေတြဟာ အလုပ္ကထုတ္ပယ္ေလ့ရွိပါ တယ္။
Customer ေတြအေပၚ စိတ္ရွည္သည္း ခံမႈမရွိတာ
ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္က ကိုယ့္ရဲ႔ Customer အေပၚစိတ္ရွည္သည္းခံမႈမရွိ တဲ့အခ်က္ကလည္း အလုပ္ရွင္ေတြမ ႀကိဳက္တဲ့အဓိကအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ Customer နဲ႕ တိုက္႐ိုက္ဆက္သြယ္ေျပာဆိုေနရတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႕ Customerေတြနဲ႕ အဆင္ေျပေျပေျပာဆိုဆက္ဆံႏိုင္ျခင္းမရွိ တာကလည္း အလုပ္ရွင္ေတြေပးတဲ့ အမွတ္ေလ်ာ့ႏိုင္ပါတယ္။
Customer ေတြအေပၚမေခ်မငံ ဆက္ဆံေျပာဆိုတာ၊ အဆင္ေျပေအာင္ ဆက္သြယ္ေျပာဆိုႏိုင္ျခင္းမရွိတာ၊ အခ်င္း ျဖစ္ပြားတာစတာေတြက ဝန္ထမ္းတစ္ ေယာက္အေနနဲ႕ေတာ့ မလုပ္သင့္တဲ့အ ခ်က္ေတြပါပဲ။ ဒီလိုအျပဳအမူမ်ိဳးေၾကာင့္ လည္း အလုပ္က ထုတ္ပယ္ခံရႏိုင္ပါတယ္။
အေျပာင္းအလဲအတြက္အဆင္သင့္ မျဖစ္သူ
လုပ္ငန္းခြင္မွာအေျပာင္းအလဲအ တြက္အဆင္သင့္မျဖစ္သူေတြကိုလည္း အလုပ္ရွင္ေတြက ႏွစ္သက္ေလ့မရွိပါဘူး။ အေျပာင္းအလဲလို႕ေျပာလိုက္လ်ွင္ ဘယ္လို အေျပာင္းအလဲလို႕ေမးစရာရွိပါတယ္။ ဝန္ ထမ္းေတြရဲ႔စြမ္းရည္ေတြတိုးသထက္တိုး တက္ေအာင္လုပ္တာကလည္း အေျပာင္း အလဲပါ။ အဲဒီစြမ္းရည္ေတြနဲ႕လုပ္ငန္းခြင္ထဲ မွာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းပုံစံေဟာင္းေတြထဲက ကြဲထြက္ၿပီး စိတ္ကူးသစ္၊ အႀကံသစ္ေတြ နဲ႕လုပ္ကိုင္တာကလည္းအေျပာင္းအလဲပါ။ ေခတ္ႀကီးက တစ္ေန႕တျခားတိုးတက္ ေျပာင္းလဲေနပါတယ္။ အဲဒီလိုအခ်ိန္မွာ မေျပာင္းလဲတဲ့သူကေနာက္ေကာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
တစ္ခ်ိန္ကရခဲ့ဖူးတဲ့ေအာင္ျမင္မႈအ ရသာမွာယစ္မူးၿပီးေနခဲ့လ်ွင္ေတာ့ t ေျပာင္းအလဲကိုႀကိဳးစားသူေတြကေက်ာ္ တက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ အႀကီးအကဲ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေစ၊ ဝန္ထမ္းျဖစ္ေစ အေျပာင္းအလဲကို မ်က္ျခည္ပ်က္လို႕မရပါ ဘူး။ တျခားသူေတြဘာေတြလုပ္ေနတယ္၊ ဘာေတြေျပာင္းလဲသြားၿပီဆိုတာကိုမေလ့ လာလို႕မရပါဘူး။ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႕အ ေျပာင္းအလဲကို လိုလားတဲ့ဝန္ထမ္းေတြကို သာသေဘာက် ႏွစ္သက္တယ္ဆိုတာသ တိျပဳဖို႕လိုပါတယ္။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ကိုယ့္ရဲ႔တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္သိမႈေတြကတစ္ဆင့္ ျဖစ္ေပၚလာ ရတဲ့အေျခအေနေတြကို ဝန္ထမ္းတိုင္း လက္ခံၾကရပါတယ္။ တာဝန္ေက်တဲ့ဝန္ ထမ္းက အက်ိဳးခံစားခြင့္ရွိမယ္၊ တာဝန္ မေက်ပြန္ႏိုင္တဲ့ဝန္ထမ္းက အဲဒီအက်ိဳး ဆက္ကိုခံစားရမယ္။ ဒီသေဘာပါပဲ။ အလုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႔က်ြမ္းက်င္ၿပီးသား၊ ရင္းႏွီးၿပီးသား ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ကို အလုပ္ကေန အလြယ္တကူထုတ္ဖို႕ဆိုတာတကယ္ေတာ့ မလြယ္ကူတဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း အထက္ပါအခ်က္ေတြထဲကတစ္ခုျဖစ္ေစ၊ အားလုံးျဖစ္ေစကိုက္ညီေနတဲ့ဝန္ထမ္းဆို ရင္ေတာ့ အလုပ္ကထုတ္ပယ္ဖို႕အတြက္ စဥ္းစားရပါေတာ့တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြအေန နဲ႕လည္း ကိုယ့္ဘက္ကဘယ္လိုအခ်က္ေတြ အားနည္းတယ္၊ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြျပင္ ဆင္သင့္သလဲဆိုတာကိုေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ကိုယ့္ရဲ႔အမူအက်င့္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြကိုျပင္ဆင္ဖို႕ေနာက္မက်ေသးပါဘူး။ ကိုယ္ကအလုပ္တစ္ခုအတြက္ထိုက္တန္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ပါေစ။
Credit:ေက်ာ့ေကခိုင္
Comments
Post a Comment